Válassza ki az országát!Válassza ki az országát!
Magyarország - lakossági

Inspiráció és design trendek

A Tarkett minden évben új designnal bővíti sorozatait, így ezek a kollekciók mindenki számára kínálnak valami újat, valami trendit. Bepillantunk a Tarkett tervezőcsapatának munkájába, láthatjuk, hogyan válogatnak és dolgoznak.

 

A színfalak mögött

Ha legközelebb padlót választ, fordítson egy kis figyelmet azokra az emberekre, akik mindezt lehetővé tették. A színfalak mögött csapatok dolgoznak azon, hogy Ön biztosan a legjobb új ötletekhez és technikákhoz jusson hozzá, amelyekkel megvalósíthatja álmai padlóját. Valérie Pavard, a Tarkett nyugat-európai design központjának (Tarkett Western European Design Centre) tervezője szerint „A padlók csodálatos vásznat jelentenek a design számára. Különböző anyagokat kínálnak – a fa, a laminált és a PVC padlónak saját tulajdonságai és lehetőségei vannak. Tervezőként olyan megoldásokat kell találnunk, amely az emberek által áhított kivitelezést a jó műszaki teljesítménnyel kombinálják. Az állandóan fejlődő trendekkel és technikákkal párhuzamosan a mi munkánk is folyamatosan változik.”

A Tarkett tervezői eltérő területekről érkeztek, a textiltervezéstől kezdve a terméktervezésig, de közös a hitvallásuk, mely szerint az Ön otthonában a padlónak kell lennie a legfontosabb design elemnek.

 

Mi a trend?

Minden új kollekcióban 12 hónap munka van. Mielőtt Ön meglátná az új sorozatokat, a tervezőcsapat kivonul a piacra, és megnézi mi a menő, és mi nem; rajta tartják a szemüket a változó fogyasztói ízlésen. Sandrine Bellavoine vezeti a Tarkett Trend kompetencia és előrejelzések központját (Trend Competence and Forecasts Centre), ez biztosítja, hogy a tervezőknek a lehető legjobb információja és inspirációja legyen a munkájukhoz. „A divat annyira gyorsan változik, hogy ébernek kell lenni a következő nagy dobáshoz. Csak akkor lehetünk biztosak benne, hogy a termékeink az aktuális trendeket tükrözik, ha nemzetközi szakmai vásárokra utazunk és jó kapcsolatot ápolunk építészekkel és tervezőkkel.”

 

Minden stílushoz létezik minta

A tervezők számára az egyik kihívás a különböző anyagok – PVC, fa vagy laminált padló – által kínált végtelen lehetőség. „Például” – állítja Valerie Pavard – „a PVC padlóinkkal a felhasználható minták köre végtelen. Legyen szó természetesről vagy elvontról, mind megjeleníthető PVC-n. Ugyanez igaz a laminált padlókra is. Ezek a modern termékek annyira sokoldalúak, hogy öröm velük dolgozni.”

 

A hagyományos termék új arca

A fapadló hagyományos terméknek számít, de az új technikák új lehetőségek sorát nyújtja, kihasználva természetes tulajdonságait megváltoztatjuk és kihangsúlyozzuk a megjelenését. Különböző színű lakkokat használunk, és további két lakk például különböző színt ad a fényviszonyoktól függően. „A Salsa Ash White Pearlnél az ihletet az ékszerekből és az autóiparból merítettük!” – mondja Sandra Bengtsson, a Fatermékek design és sorozat menedzsere (Design & Range manager for Wood products). „Az eredmény az embereket a tengeri kagylók gyöngyház színére emlékezteti – ez egy merőben új koncepció a fapadlóknál.”

 

 

Design és termékinnovációk

Új termékek kifejlesztése és meglevő sorozatok fejlesztése egy igazi csapatmunka a tervezők, termékmenedzserek és a Kutatás és fejlesztés (Research and Development, R&D) részleg között. A külső forrásokból, például építészektől és tervezőktől kapott visszajelzést közösen használják fel az új fejlesztések inspirációjaként. Ebben az évben mindez meglátszik az ‘Aquastyle’ és más termékek bevezetésén. Az Aquastyle az első olyan laminált padlónk, amely felhasználható konyhákban és fürdőszobákban, ezt a fejlesztést az MRTech technológia tette lehetővé, ez egy olyan speciális felületkezelés, amely megakadályozza, hogy a víz beszivárogjon az illesztésekbe. Praktikusságánál fogva és a trendnek megfelelően fa és kő mintájú sorozatban is kapható.

Ebben az évben szintén új a Floor in a Box, a tervezőcsapat kedvenc projektje. „Nagyon izgalmas valami teljesen újat alkotni.” – mondja Hubert Dugast, az Otthoni PVC termék design (Vinyl Residential product design) vezetője, „és a Floor in a Box egy igazi innováció. Összesen két négyzetméter padló öntapadó tekercs formájában, ez elég kicsi ahhoz, hogy beleférjen egy kis dobozba. Az egész olyan gyors, csak hazaviszi, kigurítja a tekercset, kisimítja, és máris új padlója van.”

 

Mi a főzés?

Van jobb módja a PVC lehetőségeinek és előnyeinek bemutatásának, mint a minden érzékünkre ható mindennapos tevékenységek? A „Főzés a Tarkettel” egy olyan kiállítás, amelyet azzal a céllal hoztak létre, hogy bemutassák a PVC rendkívüli termékválasztékát, és az ételek lehetőségeit. Csokoládé, gyümölcsös édességek, sütemények – a konyha valamennyi színe és formája megtalálható. Ez egy lehetőség, Beatrice Mange, a Tarkett Designért felelős alelnökének (Tarkett’s Vice President for Design) szavaival élve „felfedezheti az új érzéseket és az új megközelítést, minden olyan dolgot, ami főzés közben történik – játék, öröm, tapintás, képzelet, elmélkedés…”

 

Mi lesz 2010/2011-ben?

Mit alkotott a tervezőcsapat a 2010/2011-es szezonra? „Érezhetően egyetlenegy téma vonul végig a következő év trendjein” – állapítja meg Sandrine Bellavoine, „és ez a környezetvédelmi értékek. Nem számít, hogy az általános stílus természetes, technológiai, egyszerű vagy bonyolult, egy kicsivel mindegyik hozzájárul a környezethez, de különböző módon.”

Ami a jövő évet illeti, a tervezőcsapat szorgosan dolgozik a következő kollekción.